Coronamaatregelen Zwemmen

CORONAMAATREGELEN VOOR HET ZWEMMEN

Deze maatregelen zijn genomen in samenspraak met Sportoase Leuven en de Leuvense zwemclubs.

Het corona-virus heeft invloed op de werking van de club. Hieronder worden de belangrijkste maatregelen opgesomd.

1. We moeten vaste bubbels vormen en we moeten heel strikt een maximumbezetting hanteren. Voor volwassenen (boven 18 jaar) ligt die lager dan voor kinderen (maximum 6 zwemmers per baan; in het groot zwembad 8 zwemmers).

2. Het vormen van vaste bubbels heeft als gevolg dat men maar 1 keer per week mag zwemmen en altijd op hetzelfde uur. Op eigen initiatief van groep of uur veranderen kan absoluut niet.

3. Alle zwemmers (zeker de kinderen) wordt gevraagd thuis reeds hun zwemkledij aan te doen.

4. In de gebouwen van SPORTOASE is het dragen van een mondmasker verplicht voor iedereen boven 12 jaar. Wie gaat zwemmen doet zijn masker af net voor het verlaten van de kleedkamer en zet het na het zwemmen zo snel mogelijk terug op.

5. Er is telkens één kleedkamer voor meisjes/vrouwen en één kleedkamer voor jongens/mannen. De andere 2 kleedkamers worden ondertussen ontsmet. Aan de ingang kan men je zeggen welke kleedkamers vrij zijn op dat moment. Zo vermijden we dat de bubbels elkaar kruisen.

6. Iedereen wordt gevraagd minstens 10 minuten voor het starten van de les toe te komen in de kleedkamers en ten laatste 5 minuten voor het starten van de les zich naar het zwembad te begeven. Wie te laat komt, zal dan ook niet meer binnen mogen. Ouders van kinderen blijven uit de kleedkamers, als de kinderen zich alleen kunnen uit- en aankleden. Ouders van de kleinste kinderen, die de eerste keer komen zwemmen mogen éénmalig hun kind naar boven brengen (met mondmasker). Alle kinderen wachten voor de trap, tot dat de redder ze komt halen.

7. Douchen voor het zwemmen moet nog, na het zwemmen niet meer zodat er geen file aan de douches ontstaat.